mic dejun cu  fulgi de ovaz

 Micul dejun ideal, rapid, gustos si hrănitor. Putem folosi orice fructe avem/ne plac.

Este ideal pentru diminețile când nu avem prea mult timp la dipoziție. Poate fi luat și consumat

la servici, dacă dimineața nu avem timp acasă. Trebuie doar să nu îl țineți mult timp la căldură.

Este foarte indicat și pentru cei mici.

Semințele de chia sunt foarte hrănitoare și sănătoase, au o concentrație mai mare de acizi grași Omega 3 decat peștele,

mai multe proteine decat soia si mai multe fibre decat semintele de in sau alte tipuri de produse.

Le puteți cumpăra din magazinele naturiste de tip plafar. Despre semințele de chia, puteți citi aici.

Ne trebuie:

3-4 linguri fulgi de ovăz/secară

cca 250 ml sana/kefir (sau 200 g iaurt + 50 ml lapte)

2 linguri miere

2 linguri semințe de chia

2 caise

câteva afine

un praf de sare

– cantități pentru o porție –

Cum se face:

Punem ingredientele uscate (fulgii de ovăz, semințele de chia și sarea) într-un borcan, le amestecam,

apoi adaugăm sana/kefirul sau iaurtul + laptele + mierea și amestecăm energic.

Adaugăm și fructele (folosim orice fructe dorim/avem, daca sunt mai mari, taiate cubulete), omogenizăm, punem capacul

la borcan si dăam la frigider până a doua zi.

Fungii se vor înmuia iar semințele de chia vor absorbi lichid și se vor umfla în volum, obținând un amestec gros si delicios.

Poate fi consumat atât la micul dejun cat și la cina, cu siguranță.

În funcție de termenul de valabilitate al lactatelor, se poate păstra la frigider până la două zile.

Enjoy!

mic dejun cu fulgi de ovaz 1