N-am mai postat de multa vreme o budinca de chia.

Puteti gasi pe blog alte doua retete de budinca de chia si o reteta de “icre” de chia.

Semintele de chia au o concentratie bogata de acizi grasi Omega 3, un continut mare de fibre,

ajuta la reglarea nivelului glicemiei, au un continut mare de calciu si de antioxidanti.

Despre toate beneficiile semintelor de chia puteti citi aici si aici.

Astazi semintele le-am combinat cu lapte si fructe congelate. Pentru varianta de post, puteti folosi

orice fel de lapte (migdale, ovaz, orez).

Ca fructe, am ales fructele din smoothie-ul mov – Purple kick, cu afinne, banane, coacaze

si mure de la Edenia, cu gust acrisor si pline de antioxidanti.

Pe langa smoothie-ul mov, mai gasiti inca doua, red si yellow. Abia astept sa le incerc si pe ele.

O punga contine 4 portii individuale, una pentru fiecare smoothie, in felul asta nu sunteti obligati sa consumati

toata punga odata, ceea ce mi se pare o idee tare buna.

Ne trebuie:

8 linguri seminte de chia

400 ml lapte

1+1 linguri miere

1 lingurita vanilie

un praf de sare

o punguta cu mix de fructe congelate pentru Smoothie Edenia

fructe pentru decor

– cantitati pentru 2 portii –

Cum se face:

Punem fructele dintr-una din pungutele individuale din punga de fructe pentru smoothie Edenia in vasul unul blender,

impreuna cu 3 linguri de lapte si le lasam sa se decongeleze partial, pentru a se blendui mai usor.

(eu am un blender cu vas subtire, cu capacitate de cca 500 ml)

Amestecam laptele cu mierea, sarea si semintele de chia intr-un bol.

Omogenizam bine si le lasam cca 15 minute si amestecam din nou.

Eu, pentru ca am vrut sa fac paharele mai frumusele, am impartiti budinca in doua parti si am pastrat jumatate alba.

Insa, pentru varianta mai rapida puteti amesteca piureul de fructe cu toata cantitatea de budinca.

Cum v-am spus, am oprit cca 1/2 din compozitie pentru a o amesteca cu fructe, si am pus amestecul alb in boluri/pahare

individuale si am dat la frigider pana am terminat si compozitia cu fructe.

Cand fructele s-au dezghetat partial, le blenduim bine si le amestecam cu restul de compozitie din seminte de

chia si lapte oprita anterior.

Gustati, daca mai este nevoie, mai adaugati putina miere in compozitie.

Fructele din acest mix pentru smoothiesunt acrisoare.

Punem compozitia rezultata peste cea alba in pahare. Mai lasam inca maxim o ora si o putem consuma.

Sau si mai bine, o lasam pentru a doua zi la micul dejun.

Decoram cu fructe si mancam cu pofta. Este delcioasa!

Enjoy!