Kiwi este consumat in special in perioadele reci ale anului pentru intarirea organismului. Kiwi contine foarte multa vitamina C (un fruct de marime medie acopera nevoile zilnice ale unui adult), vitamina E (un fruct asigura un sfert din aportul zilnic din vitamina E recomandat), vitamina B2, vitamina B3, vitamina A, acizi organici si fibre.

Fructul este bogat in cupru, potasiu si magneziu, dar contine si alte minerale: calciu, fosfor, fier, seleniu, zinc, acid folic. Trebuie remarcat faptul ca un fruct kiwi contine mai mult potasiu decat o banana si mai multa vitamina C decat o portocala.
Kiwi contine si luteina, o substanta care este apreciata din ce in ce mai mult pentru eficacitatea ei in reducerea riscului de aparitie a cancerului, a bolilor de inima si in prevenirea cataractei. Este considerat a fi, dupa porumb, fructul cu cea mai bogata sursa de luteina.
Cu toate ca este bogat in substante nutritive un fruct de kiwi are numai 45 calorii. El reprezinta un puternic antioxidant, intaritor al sistemului imunitar cu mare eficacitate impotriva efectelor imbatranirii.
Consumul de kiwi reduce riscul producerii cancerului, a bolilor de inima si previne formarea cataractei, care poate cauza orbirea. El previne aparitia astmului si a alergiilor si participa la refacerea structurilor lezate, intervenind in starile inflamatorii si in vindecarea ranilor.
Are efect tonic asupra capilarelor si protejeaza arterele impotriva depunerii placutelor de aterom. Fibrele de kiwi protejeaza impotriva diabetului si a bolilor de inima. Spre deosebire de alte surse de vitamina E, kiwi este un fruct sarac in grasimi. Avand doar 45 cal/100 g si foarte multe fibre, reprezinta un fruct ideal pentru cazurile de obezitate. Cuprul din kiwi este vital pentru cresterea copiilor, intarirea oaselor, intarirea dentitiei, dezvoltarea cerebrala si echilibrarea imunitatii. Fructul se consuma proaspat, taiat pe jumatate si mancat direct din coaja cu ajutorul unei lingurite sau ca suc natural.
Nu uitati ca semintele de kiwi sunt cele care incorporeaza toti nutrientii – proteine, vitamine, minerale.

Se poate face cura de kiwi care consta in consumul a 100-250 g kiwi pe zi in cure de cate doua saptamani. Se poate consuma dimineata inainte de masa sau chiar in timpul mesei in amestec cu putina branza de vaci.

 
sursa: gradinamea.ro ; sanatatea.com